[YARDIM] Server ve Client Dosyaları Arasında Bağlantı Nasıl Olur

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kastree

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
Diyelim ki c.lua dosyasında bunlar var.
Kod
local button = guiCreateButton ( 0.1, 0.2, 0.2, 0.1, "Saat Ayarla !", true )
Diyelim ki s.lua dosyasında da bunlar var.
Kod
function timeAyarlama()
setTime(1,0)
end
addCommandHandler("saat", timeAyarlama)
Butona tıklandığında saat değişiyor. Bunun için hangi dosyaya nasıl kod eklemeliyiz ? Yazabilir misiniz ? [setTime iki taraflıda kullanılıyor fakat ben örnek olarak verdim.]
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2019, 12:53:38 Gönderen: Narkoz »
 


MTASATURK


Çevrimdışı MarkeloF

  • Admin
  • *
    • İleti: 901
  • Maybe later.
serverdeki bir olayı clientten tetiklemek istiyorsun anladıgım kadarıyla.
serverdeki kod dizinini event haline getiriyorsun ve clientte butonun click kısmına trigger ile tetikleme yapıyorsun.

Serverdekini ya da Clienttekini event halina getirme;
Linki görebilmek için Kayıt olun yada Giriş yapın.
Linki görebilmek için Kayıt olun yada Giriş yapın.

Clientten serverdeki olayı tetikleme;
Linki görebilmek için Kayıt olun yada Giriş yapın.

Serverden clientteki olayı tetikleme;
Linki görebilmek için Kayıt olun yada Giriş yapın.




Detaylı anlatayım. Örneğin bir silah panelinde can satın alma olayını gerçekleştirelim;

Diyelim ki oluşturdugun butonun adı 'can'. Click kod dizimi şu şekilde olmalı.
Kod
addEventHandler("onClientGUIClick", root, function(player)
 if source == can then
triggerServerEvent("can_ver",getLocalPlayer(),getLocalPlayer())
end
end)
Serverde açacagımız ve çekeceğimiz eventin adı 'can_ver'

Kod
addEvent ("can_ver", true)
addEventHandler ("can_ver", getRootElement(),
function()
    outputChatBox ("Can aldın.", source, 0, 255, 0, false)
    setElementHealth(source, 100)
end)



« Son Düzenleme: 30 Ocak 2019, 10:43:36 Gönderen: MarkeloF »
 


Çevrimdışı kastree

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
Teşekkür ederim.